....
صداي آمريكا از چند روز پيش احمد باطبي را اخراج كرده است.
ارسال شده در یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:, - 22:24
پليس فدرال آمريكا ضمن بازجويي از همسر سابق باطبي(تارا نيازي)، به باطبي درباره تماس با ايران و لو دادن برخي عناصر مخالف ظنين شده بود. اميرعباس فخرآور كه ظاهرا ارتباطات بيشتري با اف بي آي دارد، در اين باره نوشت: احمد باطبي و كورش صحتي از صداي آمريكا اخراج شدند. به دنبال افشاي پرونده همكاري باطبي با وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي و تشكيل پرونده از سوي پليس فدرال آمريكا براي وي در اين خصوص، باطبي كه از پاييز سال 2008 در بخش فارسي صداي آمريكا به كار مشغول بوده و به عنوان كارمند قراردادي دولت آمريكا حقوق دريافت مي كرد، به همراه تعدادي از دوستانش اخراج شدند. فخرآور اضافه كرد: پرونده همكاري باطبي با وزارت اطلاعات، در پي انتشار نامه اي از ارژنگ داوودي از درون زندان اوين كه آشكارا مداركي را در خصوص همكاري باطبي با وزارت اطلاعات به دست مي داد، به رسانه ها كشيده شد. ورود نامزد سابق باطبي به ماجرا و افشاي بخشي ديگر از جزئيات اين همكاري هم بر صحت ماجرا تاكيد داشت. نامه هاي معروف به 102 نفر هم كه با هدف تغيير صورت مسئله از سوي همپيمانان باطبي يعني سازگارا و افشاري منتشر شده بود، كمكي به وي نكرد و ارسال دومين نامه، كه نقض آشكار قوانين در آمريكا بود، موجب سرعت بخشيدن به پرونده اخراج وي شد.
نويسنده حسین

 


برقراري عدالت در جامعه باعث افزايش اعتماد عمومي مي شود
ارسال شده در شنبه 11 تير 1390برچسب:, - 22:47

عبدالجبار كرمي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، عدالت از نگاه فقهي را قرار دادن هر چيز در جاي خود دانست و افزود: در اجراي عدالت بايد روش و شيوه عادلانه به كار گرفته شود تا شاهد تحقق عيني آن در جامعه باشيم.
وي گفت: بسترهاي لازم براي برقراري در جامعه بايد توسط دولت فراهم شود و مردم نيز با احساس برقراري عدالت در جامعه در اين فرآيند مشاركت كنند تا شاهد عدالتي برخاسته از اراده دولت و مردم باشيم.
وي با اشاره به فرمايشات رهبر معظم انقلاب در جمع مسوولان قضايي در ارتباط با مسايل كشور گفت: فرمايشات رهبر معظم انقلاب به عنوان دغدغه هاي ايشان و مطالبات ملت بايد مورد توجه مسوولان سه قوا قرار گيرد.
وي به اتهام زني برخي افراد و رسانه ها نيز اشاره كرد و گفت: متاسفانه برخي از افراد و رسانه ها قبل از اثبات اتهام افراد براي آنان اتهام تراشي مي كنند و آن را اعلام عمومي مي نمايند كه بايد جلو اين مساله گرفته شود.
وي به تاكيد رهبر معظم انقلاب در اين ارتباط نيز اشاره كرد و گفت: آبروي فرد مومن نبايد به هيچ وجه ريخته شود و با زندگي و شخصيت وي بازي شود.
وي خواستار نظارت هرچه بيشتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بر فعاليت و عملكرد رسانه ها در اين ارتباط شد و گفت: دستگاه هاي نظارتي بايد عملكرد رسانه ها را به طور كامل زير نظر داشته باشند و هر رسانه اي كه اقدام به جوزسازي عليه افراد و اتهام زني به آنان مي كند را مورد بازخواست قرار دهد.


نويسنده حسین

 


انتقاد آيت‌الله مظاهري از برخورد اخير مجلس با رئيس‌جمهور
ارسال شده در چهار شنبه 8 تير 1390برچسب:, - 17:25

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري فارس به استان اصفهان، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه سفر دو روزه خود به اين استان با آيت‌الله حسين مظاهري رئيس حوزه علميه اصفهان ديدار و گفت‌وگو كرد.
آيت‌الله مظاهري در اين ديدار با تأكيد بر اينكه همه بايد به اين فرموده امام كه "مجلس در رأس امور است " اذعان داشته باشند، خطاب به لاريجاني گفت: خدا را شكر مي‌كنيم كه شما اكنون رئيس مجلس هستيد چرا كه لياقت چنين جايگاهي را داريد.
وي با انتقاد از تعطيلي‌هاي مجلس و تأخيرهاي نمايندگان گفت: تأخير نمايندگان در جلسات علني علاوه بر اشكال قانوني اشكال شرعي هم دارد و نمايندگان بايد به اين موضوع توجه كنند.
رئيس حوزه علميه استان اصفهان از لاريجاني خواست نسبت به كاهش تعطيلات مجلس اقدام كند.
وي با بيان اينكه اختلافات موجد لطمه به شأن هيئت رئيسه و شخص رئيس مجلس مي‌شود، از لاريجاني خواست تا اختلافات مجلس را مديريت كند و اجازه برجسته شدن اختلافات را ندهد.
به گفته وي، يك فرد معمولي خيال مي‌كند كه مي‌تواند به هيئت رئيسه و رئيس مجلس اهانت كند در حالي كه اينگونه اهانت‌ها از اختلافات سرچشمه مي‌گيرد و اگر اختلافات نباشد اين افراد جرأت اهانت پيدا نمي‌كنند.
آيت‌الله مظاهري با بيان اينكه لاريجاني بدون اينكه به كسي اهانت كند با اخلاق پسنديده مجلس را مديريت مي‌كند، از برخي افراط و تفريط‌هاي نمايندگان انتقاد كرد و گفت: يك روز در مجلس وقتي آقاي رئيس جمهور مي‌آيند اكثر نمايندگان صندلي‌هاي خود را رها مي‌كنند و دور ايشان جمع مي‌شوند و روز ديگر با "دو دو " گفتن صداي رئيس جمهور قانوني كشور را قطع مي‌كنند و به رئيس جمهور محل نمي‌گذارند كه اين گونه رفتارها هيچكدام شايسته نيست.
وي با بيان اينكه مقام معظم رهبري از هر اقدامي كه موجب لطمه به شأن مجلس شود ناراحت مي‌شود، خطاب به لاريجاني گفت: شما بايد تدابيري اتخاذ كنيد كه شأن و جايگاه قوه مقننه لطمه نبيند.
رئيس حوزه علميه استان اصفهان شكستن حرمت مجلس را گناهي بزرگ توصيف كرد و گفت: اگر حرمت‌شكني مجلس از داخل مجلس باشد گناهي بزرگتر است چرا كه اينگونه اقدامات در خارج هم منتشر مي‌شود و آنها از اين بي‌احترامي‌ها سواستفاده مي‌كنند.
آيت‌الله مظاهري در پايان ضمن تشكر از سفر لاريجاني به اصفهان خطاب به وي گفت: اميدوارم مورد دعاي پدرتان كه يك مرجع بزرگ بود قرار بگيريد و اگر روزي كانديداي مجلس از اصفهان شويد خيلي عالي است چرا كه شما از هركجا كه كانديدا شويد همانجا رأي مي‌آوريد.


نويسنده حسین

 


«چگونگي ارتباط دختران و پسران دانشجو» و پاسخ آيت‌الله مكارم ‌شيرازي
ارسال شده در چهار شنبه 1 تير 1390برچسب:, - 16:32

 

 


نويسنده حسین

 


نيويورك تايمز؛ خريد آرامش موقت در عربستان سعودي با پول هاي سلطنتي
ارسال شده در شنبه 21 خرداد 1390برچسب:, - 23:10

در حالي كه كشورهاي سراسر دنياي عرب يكي پس از ديگري با خيزش هاي مردمي به نبرد می پردازند، تنها كشور مهم و در همين حال تروتمندترين كشور عربي از اين خيزش ها در امان مانده و آن عربستان سعودي است كه با تزريق پول تاكنون توانسته است نظم و آرامش را در كشور خريداري كند.

به گزارش فرارو؛ پادشاهي سعودي مشغول صرف 130 ميليارد دلار پول براي افزايش دستمزد كارمندان، ساخت مسكن و تأمين منابع مالي براي سازمان هاي مذهبي و ديگر مراكز مي باشد و به اين طريق به طور مؤثري بيشتر مخالفت ها را خنثي كرده است.

«ملك عبدالله» درست پس از سقوط رهبران تونس و مصر از حساب هاي بانكي خود استفاده كرده و در صدد آرام كردن مردم و پرداخت پول به تأسيسات مذهبي وفادار به نظام مي باشد. ذخاير مالي پادشاه كه با 214 ميليارد دلار درآمد نفتي در سال گذشته تقويت گرديده، موجب شده است كه خاندان سلطنتي از درخواست هاي گسترده براي تغيير، در زماني كه برخي نارضايتي ها وجود دارند، در امان بماند.

عربستان سعودي همچنين بر اتحاد نزديك و غير عادي خود با دستگاه هاي مذهبي كه از قديم به حفظ قدرت خاندان سلطنت كمك كرده اند، تكيه كرده است. به همین دلیل مفتي اعظم، عالي ترين مقام مذهبي در اين پادشاهي، فتوايي صادر كرد و گفت اسلام تظاهرات خياباني را منع مي كند و روحانيون در خطبه هاي نماز جمعه به آن فتوا صحه گذاشتند.

ولي خط مقدم دفاع در اين جا، بسته های اعتباری كمك مالی براي عموم بود. ملك عبدالله دو ماه حقوق اضافي به كارمندان دولتي پرداخت و 70 ميليارد دلار صرف 500 هزار خانوار كم درآمد كرد. وي به عنوان پاداش دستگاه هاي مذهبي، مبلغ 200 ميليون دلار به سازمان هاي آنها و از جمله به پليس مذهبي اختصاص داد. روحانيون با تغييرات دموکراتیک مخالفت كردند و فرياد برآوردند كه پيروزي بزرگي بر روشنفكران ليبرال نصيبشان شده است.

«محمد العارفي»، روحاني جوان و سرشناس در يكي از خطبه هاي نماز جمعه با فريادي بلند گفت «آنها نگران امنيت كشور نيستند، تنها چيزي كه مي خواهند معاشرت زن ها و مردها با يكديگر است، آنها مي خواهند كه دخترها رانندگي كنند، آنها مي خواهند به ساحل دريا بروند و دخترها را در لباس شنا تماشا كنند!» او گفت كمك مالي به سازمان هاي مورد تنفر روشنفكران، «راهي براي بريدن زبان آنها بود.»

عربستان سعودي كه متحد نزديك ايالات متحده است، سعي كرده آن چه را كه از جنب و جوش منطقه اي ناشي از بهار عرب باقي مي ماند حفظ كند و آن تقويت پادشاهي ها و ممانعت از قدرت گرفتن ايران مي باشد.

ايالات متحده در حالي كه ديگر كشورهاي عربي را براي قبول تحولات دموکراتیک تحت فشار قرار داده، در مورد عربستان سعودي و تلاش هاي آن براي سركوب قيام هاي مردمي در كشورهاي همسايه خود بحرين و عمان، سكوت اختيار كرده است.

تلاش هاي عربستان در كوتاه مدت در داخل كشور و در حيات خلوت خود در خيلج فارس با موفقيت همراه بوده است. ولي برخي از منتقدان، راهبرد آل سعود مبني بر «جلب مؤثر افكار عمومي» از طریق پول را ناپايدار مي دانند و مي گويند كه اين اقدامات مشكلات زيربنايي را حل نمي كنند.

شاهزاده «طلال بن عبدالعزير»، وليعهد 79 ساله عربستان و برادر پادشاه اين كشور گفت «مسئله اين است كه برخي از رهبران درك نمي كنند كه چه خبر است و درس عبرت نمي گيرند در حالي كه اين چيزها در پيش روي چشمان آنها در حال رخ دادن است. آنها از درس هاي تاريخ عبرت نمي گيرند.»

وليعهد عربستان که داراي 14 فرزند مي باشد گفت «اين مردم مي خواهند قدرت، پول و آبروي خود را حفظ كنند، بنابراين مي خواهند وضع موجود حفظ شود. آنها از كلمه تغيير مي ترسند. اين يك مسئله است زيرا آنها كوته بين هستند ولي مشكل اين است كه من نمي دانم كه چگونه طرز فكر آنها را عوض كنم.»

پادشاهي عربستان از فريادها براي تغيير به طور كامل در امان نمانده است. دست كم سه درخواست جمعي صورت گرفته و يك گروه از جوانان و حتي برخي از اعضاي «جنبش سهوه» كه يك جنبش مذهبي شديداً محافظه كار است، خواستار برگزاري مجلس شوراي منتخب (مردمی) شده اند.

تنها تظاهرات مهم خياباني كه براي 11 مارس تدارك ديده شده بود تا حد زيادي با شكست مواجه شد؛ برگزار كنندگان آن ناشناس بودند و اهداف بيان شده آن مبني بر سرنگوني حكومت از استقبال گسترده برخوردار نشد. اما در استان هاي شرقي عربستان كه ساكنان آنها بيشتر شيعيان هستند ، مأموران پليس چندين تظاهركننده را دستگير كردند.

شاهزاده هاي حاكم بر كشور نيز به روش هاي ديگري به مقابله عليه نارضايتي ها برخاسته اند و از جمله قانون مطبوعاتي جديدي را وضع كرده كه به موجب آن مبلغ 140 هزار دلار جريمه براي جرايم مبهمي مانند «تهديد امنيت ملی» تعيين شده است.

مردم عربستان از كليه قشرها مي گويند كه آنها چندان نگران انتخابات دموکراتیک نيستند و بيشتر خواهان حل مشكلات مزمن از جمله نداشتن مسكن، بيكاري، فساد، بوروکراسی بي کفایت و شفافيت در درآمدهاي نفتي هستند. نرخ بيكاري به طور رسمي 10 درصد اعلام شده ولي احتمالا 20 درصد و يا بيشتر مي باشد.

درخواست براي تغيير در پادشاهي عربستان قبلاً نيز موجب بروز كشمكش بين مذهبيون و افراد پيشرو بر سر آينده كشور گرديده است. بنابراين بحثي كه به دنبال قيام هاي عربي به وجود آمد، در عربستان به خطوط نبرد قديمي ای كشانده شده كه به جاي رويارويي مردم عربستان در برابر حكومت، مردم را در مقابل مردم قرار داده است.

خاندان حاكم سعودي با اطمينان به اين كه در اين نبرد به عنوان داور مطلق مي باشد، این قدرت را تصاحب كرده و بنابراين تغيير بايد از بالا به پايين صورت پذيرد.

ولي حتي شاهزاده هاي ارشد نیز ترديد دارند كه بالاترين مقام علاقه اي (به تغيير) داشته باشد. چهار يا پنج عضو ارشد خاندان سلطنتي به خاطر بيماري بسيار محافظه کارانه عمل مي كنند.

شاهزاده طلال كه خرمگس و سر و صدا ايجاد كن خاندان سلطنتي است و در دهه 1960 او را «شاهزاده سرخ» خواندند ، می گوید «متأسفانه يك اقليتي در خاندان سلطنتي وجود دارد كه خواستار تغييرات نيست. آنها اقليت هستند ولي داراي نفوذ مي باشند.»

ملك عبدالله 87 ساله شخصاً به عنوان پدر ملت، از محبوبيت گسترده اي برخوردار است. حكومت وي به قول فعالان سياسي سعودي، اقدامات اصلاحي پراكنده اي به عمل مي آورد كه از آن جمله مي توان به بهبود تحصيلات ابتدايي و گنجاندن زبان انگليسي و علوم در ميان درس هاي دبستاني اشاره كرد.

انتخابات براي بيش از 200 شوراي شهر از سال 2009 تا كنون به عقب افتاده و قرار است 29 سپتامبر برگزار شود. اين شوراها داراي قدرت ناچيز بوده و نيمي از اعضاي آنها منصوب مي شوند بنابراين بسياري از مردم عربستان آنها را بناهاي پوچ دموکراتیک قلمداد مي كنند.

به ويژه زناني كه مبارزاتي را از يك سال پيش براي به دست آوردن حق رأي سازمان دهي كرده اند، وقتي دولت بهانه اي قديمي براي منع شركت آنها در انتخابات مطرح كرد به خشم آمدند. بهانه آنها (برای ممانعت از حضور زنان در انتخابات)مشكل جدا كردن پايگاه هاي صندوق رأي بر اساس جنسيت و بر طبق سنت بود.

ولي گروه هاي ديگر اميدوارند بر روي گشايش هاي ديگري كه اين انتخابات مي تواند فراهم نمايد، سرمايه گذاري كنند. گروهي موسوم به «جوانان جده براي شوراي شهر» در نظر دارند كه يك كرسي براي جوانان كسب نمايند و اين اقدام به شهرهاي ديگر كشانده شده است.

حدود 7هزار جوان در جده به هنگام جاري شدن سيل در شهر، در ژانويه گذشته، كه منجر به كشته شدن 13 نفر گرديد، به طور غير منتظره و براي كمك به خيابان ها ريختند. «فؤاد الفرحان»، يكي از بنيانگذاران جنبش جوانان جده و وبلاگ نويس مشهور گفت اين گونه اقدامات مردمي، اساس تغيير است هر چند كه تشكيل سازمان هاي مردمي همچنان غيرقانوني است.

او گفت «ما مي خواهيم بگوييم كه ما صداي سومي هستيم و از اين بازي ليبرال ها در برابر محافظه كاران بسيار خسته شده ايم.»

پرسش اين است كه آنها چه نوع تأثيري خواهند داشت؛ اکنون گروههایی که سابقاً زندانی سياسي بوده و به طور مرتب دور هم جمع مي شوند از اين مسئله خشمگين هستند كه چرا سال ها مقابله با پادشاهي موجب بروز تغييرات زيادي نشده است.

«محمد قحتاني»، فعال حقوق بشر در مورد اين گروه گفت «آنها خشمگين و نوميد هستند. آنها احساس مي كنند كه از خودگذشتگي هاي زيادي به عمل آورده اند. چندين بار به زندان رفته اند اما هيچ واكنشي از طرف مردم صورت نگرفته است.»


نويسنده حسین

 


وزیر اطلاعات: آمریکایی‌ها می‌خواستند فیس‌بوک اسلامی درست کنند
ارسال شده در شنبه 21 خرداد 1390برچسب:, - 12:34

حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی در جمع نخبگان شهرستان ری در مسجد خاتم‌النبین (ص) شهرری با اشاره به مباحث داخلی کشور گفت: امروز یکی از وظایف بزرگ و جدی مقابله با دشمن است که طراحی‌های زیادی برای ضربه‌زدن به نظام دارند.

وزیر اطلاعات از دستگیری یک جاسوس که با همکاری آمریکا به‌ دنبال تشکیل شبکه اجتماعی برای ایجاد اغتشاش در ایام انتخابات مجلس بود، خبر داد و افزود: توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) جاسوسی دستگیر شد که از یکی از کشورهای همسایه به ایران آمده بود و آمریکایی‌ها می‌خواستند میلیون‌ها دلار هزینه کنند که همان شبکه اجتماعی انتخابات قبلی را برای انتخابات مجلس ایج

حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی در جمع نخبگان شهرستان ری در مسجد خاتم‌النبین (ص) شهرری با اشاره به مباحث داخلی کشور گفت: امروز یکی از وظایف بزرگ و جدی مقابله با دشمن است که طراحی‌های زیادی برای ضربه‌زدن به نظام دارند.

وزیر اطلاعات از دستگیری یک جاسوس که با همکاری آمریکا به‌ دنبال تشکیل شبکه اجتماعی برای ایجاد اغتشاش در ایام انتخابات مجلس بود، خبر داد و افزود: توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) جاسوسی دستگیر شد که از یکی از کشورهای همسایه به ایران آمده بود و آمریکایی‌ها می‌خواستند میلیون‌ها دلار هزینه کنند که همان شبکه اجتماعی انتخابات قبلی را برای انتخابات مجلس ایجاد کنند.



وی در ادامه با تاکید بر اینکه آمریکا از توطئه در قبال ایران دست نکشیده است، بیان داشت: هدف آمریکا این است با توطئه‌های خود به ایران که یک الگو در جهان است ضربه بزند، آنها که جمهوری اسلامی را الگوی بیداری اسلامی می‌دانند به دنبال ضربه زدن به نظام هستند.



مصلحی تاکید کرد: بر اساس اخبار، آمریکایی‌ها مضطرب هستند، برنامه‌ریزی‌های کشورهای اسلامی همچون لیبی بر اساس طراحی قبلی آنها نبوده است و امروز آمریکا دچار سرگردانی و اضطراب است و این موضوع سبب شده است تا آمریکا اینگونه حرکت کند.

وزیر اطلاعات بیان کرد: جریانات کشورهای منطقه از قبل برنامه‌ریزی نشده بود و در ابتدا که این حرکت‌ها و جریان‌هایی که به راه افتاده بود، جوانان این کشورها آن را قبول نداشتند، اما در ادامه شما شاهد حرکت‌های آنها بودید.

وی در این ارتباط خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه این است که استکبار از همان ابزار که آورده بود، ضربه خورد، امروز حرکت فیس‌بوک اسلامی قابل توجه است، جوانان اسلامی با روحیه اسلام‌گرایی به هم خط می‌دهند و استکبار می‌خواهد این الگو را بشکند.

مصلحی گفت: استکبار می‌خواهد در بازه زمانی 40 تا 50 ساله همانگونه که شوروی را به هم ریخت، انقلاب اسلامی را بشکند، ولی به حول و قوه الهی، عنایت خدا شامل کشور ماست و همانگونه که رهبری فرمودند «عقل‌گرایی، معنویت و عدالت» از شاخصه‌های انقلاب است و محور ولایت فقیه است که جلو می‌رود و این چیزی نیست که استکبار موفق به غلبه بر آن شود.

وزیر اطلاعات به شکل‌گیری موسسات پژوهشی در آمریکا اشاره کرد و افزود: امروز موسسات قوی در آمریکا شکل‌ گرفته است و برنامه‌هایی به رئیس جمهور آنها داده می‌شود که انقلاب اسلامی باید به زمین بخورد و برای اینکه در درون به این هدف برسد دنبال سرمایه‌گذاری است.



وی گفت: پس از انقلاب اسلامی انگلیسی‌ها در سیستم مدیریتی نفوذ کردند. اوج فرصت بازسازی انگلیسی‌ها در دوره دوم خرداد بود. در این دوران حرکت‌هایی نیز صورت گرفت و این حرکت‌ها در دوران اصلاحات مقوله به مقوله جلو رفت و تدابیر رهبری و مردم سد راه آنها شد.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه با تدبیر رهبری دولت نهم شکل گرفت، تاکید کرد: دولت نهم پس از استقرار، سیستم مدیریتی قبلی را به هم ریخت و این مهم کار بزرگی بود.

مصلحی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با مکتب امام خمینی (ره) و بیان شاخص‌های «عقل‌گرایی، معنویت‌گرایی و عدالت‌خواهی» گفت: این شعار خوب و مسیر راه ماست و پاسخ به خیلی بازی‌های دشمنان بود.

اد کنند.



وی در ادامه با تاکید بر اینکه آمریکا از توطئه در قبال ایران دست نکشیده است، بیان داشت: هدف آمریکا این است با توطئه‌های خود به ایران که یک الگو در جهان است ضربه بزند، آنها که جمهوری اسلامی را الگوی بیداری اسلامی می‌دانند به دنبال ضربه زدن به نظام هستند.



مصلحی تاکید کرد: بر اساس اخبار، آمریکایی‌ها مضطرب هستند، برنامه‌ریزی‌های کشورهای اسلامی همچون لیبی بر اساس طراحی قبلی آنها نبوده است و امروز آمریکا دچار سرگردانی و اضطراب است و این موضوع سبب شده است تا آمریکا اینگونه حرکت کند.

وزیر اطلاعات بیان کرد: جریانات کشورهای منطقه از قبل برنامه‌ریزی نشده بود و در ابتدا که این حرکت‌ها و جریان‌هایی که به راه افتاده بود، جوانان این کشورها آن را قبول نداشتند، اما در ادامه شما شاهد حرکت‌های آنها بودید.

وی در این ارتباط خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه این است که استکبار از همان ابزار که آورده بود، ضربه خورد، امروز حرکت فیس‌بوک اسلامی قابل توجه است، جوانان اسلامی با روحیه اسلام‌گرایی به هم خط می‌دهند و استکبار می‌خواهد این الگو را بشکند.

مصلحی گفت: استکبار می‌خواهد در بازه زمانی 40 تا 50 ساله همانگونه که شوروی را به هم ریخت، انقلاب اسلامی را بشکند، ولی به حول و قوه الهی، عنایت خدا شامل کشور ماست و همانگونه که رهبری فرمودند «عقل‌گرایی، معنویت و عدالت» از شاخصه‌های انقلاب است و محور ولایت فقیه است که جلو می‌رود و این چیزی نیست که استکبار موفق به غلبه بر آن شود.

وزیر اطلاعات به شکل‌گیری موسسات پژوهشی در آمریکا اشاره کرد و افزود: امروز موسسات قوی در آمریکا شکل‌ گرفته است و برنامه‌هایی به رئیس جمهور آنها داده می‌شود که انقلاب اسلامی باید به زمین بخورد و برای اینکه در درون به این هدف برسد دنبال سرمایه‌گذاری است.



وی گفت: پس از انقلاب اسلامی انگلیسی‌ها در سیستم مدیریتی نفوذ کردند. اوج فرصت بازسازی انگلیسی‌ها در دوره دوم خرداد بود. در این دوران حرکت‌هایی نیز صورت گرفت و این حرکت‌ها در دوران اصلاحات مقوله به مقوله جلو رفت و تدابیر رهبری و مردم سد راه آنها شد.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه با تدبیر رهبری دولت نهم شکل گرفت، تاکید کرد: دولت نهم پس از استقرار، سیستم مدیریتی قبلی را به هم ریخت و این مهم کار بزرگی بود.

مصلحی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با مکتب امام خمینی (ره) و بیان شاخص‌های «عقل‌گرایی، معنویت‌گرایی و عدالت‌خواهی» گفت: این شعار خوب و مسیر راه ماست و پاسخ به خیلی بازی‌های دشمنان بود.


نويسنده حسین

 


وزير آموزش‌وپرورش: اعتبارات تخصيص‌يافته جوابگوي نيازهاي معلمان نيست
ارسال شده در شنبه 21 خرداد 1390برچسب:, - 4:21

وزير آموزش و پرورش اعتبارات تخصيص يافته به اين حوزه را جوابگوي نيازهاي معلمان ندانست و گفت: آموزش و پرورش زيرساخت تمام امور کشور است و براي حل معضلات جامعه و دانشگاه ، نيازمند توجه بيشتر به اين بخش هستيم.

به گزارش آموزش نیوز به نقل از ايسنا دكتر "حميدرضا حاجي‌بابايي" در جمع فرهنگيان استان زنجان، با اعلام اينکه 8 هزار مجتمع آموزشي، تمام روستاهاي کشور را تحت پوشش قرار مي‌دهند، خاطرنشان کرد: با اجراي طرح مجتمع‌هاي آموزشي، فعاليت‌هاي مراکز آموزشي در روستاهاي کشور تحت مديريت يکپارچه قرار خواهند گرفت. بسته‌هاي آموزشي و فرهنگي از طريق شبكه اطلاع‌رساني ملي به اطلاع معلمان مدارس روستايي خواهد رسيد و در بهبود وضعيت آموزشي در روستاها نقش قابل توجهي خواهد داشت.

وي با اشاره به اينکه کتاب اين طرح تحت عنوان «مجتمع‌هاي آموزشي» در دست تأليف و ارائه به مجلس شوراي اسلامي است، افزود: در 10 ماه گذشته ويژگي هاي تمامي مدارس کشور توسط 2 هزار نفر با عنوان "شناسنامه مدارس" به ثبت رسيده است.

وزير آموزش و پروش با بيان اينكه براي تحول بنيادين در آموزش و پرورش بايد مبدأ، مسير و مقصد را روشن كنيم، افزود: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامي، بايد آموزش و پرورش را به سمتي ببريم كه دانش‌آموزان را اهل نوآوري و تدبر تربيت كنيم.

وي با تاکيد بر اينکه بايد همه ابزارها را در جهت اهل تدبر كردن دانش‌آموزان بكار گيريم، تحول در كتب درسي را يكي از اقدامات در مسير تحول بنيادين در آموزش و پرورش خواند و افزود: اين تحول بايد در جهتي صورت گيرد كه طبق فرموده مقام معظم رهبري، كتاب‌ها صبغه فلسفه به خود بگيرند و آموزه‌هاي ديني در كتب درسي ورود پيدا كند.

به گزارش ايسنا، وزير آموزش و پرورش با بيان اينکه آموزش و پرورش جايگاه صادق‌ترين و متدين‌ترين انسان‌هاي جامعه است، گفت: قدرتمندترين مکان در يک جامعه بايد مدرسه باشد و بقيه نهادها نقش پشتيباني را بر عهده دارند.

وي اظهار داشت: در يک سال گذشته، با تمام قدرت و در همه نقاط کشور مشغول اصلاح لايه‌هاي مختلف آموزش و پرورش بوده‌ايم تا کار مثبتي صورت گيرد. متحمل فشارهاي سنگيني در اين رابطه شده‌ايم اما براي پيشرفت آموزش و پرورش، بايد سختي‌ها را تحمل کرد.

وزير آموزش و پرورش با بيان اينکه در سال گذشته 57 طرح به طور همزمان در حوزه آموزش و پرورش انجام شده است، تصريح کرد: توسعه فضاهاي آموزشي و ساماندهي نيروي انساني تنها بخشي از اقدامات آموزش و پرورش بوده که در اين راستا، 10 هزار و 500 معلّم با تحصيلات مرتبط با مهندسي در هنرستان‌ها استخدام شده‌اند و اگر اين امر صورت نمي‌گرفت، هنرستان‌هاي کشور سقوط مي‌کردند.

حاجي‌بابايي با اعلام اينکه امسال نيروي غيرمتخصص در کلاس‌ها نداريم، خاطرنشان کرد: تحوّلي در آموزش و پرورش به وجود نمي‌آيد مگر آنکه نوع نگاه به معلم متحول شود. وظيفه معلم اين است كه دانش‌آموزان را به اوج برساند و لازمه آن در قله قرار داشتن خود معلم است.

 


نويسنده حسین